Varukorg 0
Fri frakt på beställningar över 950 kr Snabba leveranser

Allmänna villkor

Dessa användarvillkor (nedan “Villkor”) är tillämpliga på de beställningar och de köp som du genomför via Tastefulstyle webbshop, som finns tillgänglig på www.tastefulstyle.se och samtliga undersidor till denna webbplats (nedan “Webbplatsen”). Genom att beställa från Webbplatsen accepterar du att Villkoren gäller mellan dig och Tastefulstyle (Sutomix AB). Webbplatsen drivs av Sutomix AB (Tastefulstyle) med registrerat säte i RÄTTVIK (organisationsnummer 559055-8770) (momsregistreringsnummer SE559055877001), (nedan “Tastefulstyle”).

Din beställning utgör en begäran om att köpa och betala viss(a) produkt(er) från Tastefulstyle. När du lagt din beställning får du ett e-postmeddelande i vilken Tastefulstyle bekräftar mottagandet av din beställning. Denna bekräftelse innebär inte att din beställning har accepterats. Samtliga beställningar är föremål för Tastefulstyle godkännande och i mån av tillgång. Tastefulstyle kommer att skicka ett e-postmeddelande som bekräftar att produkten har skickats till dig (Leveransinformation). Avtalet mellan dig och Tastefulstyle sluts när Tastefulstyle skickar Leveransinformationen.

Du måste vara minst 18 år gammal för att göra beställningar och handla på Webbplatsen.

Tastefulstylereserverar sig för eventuella slutförsäljningar, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida. Tastefulstyle reserverar sig även för att viss produktinformation inte är komplett.

För det fall Tastefulstyle inte kan fastställa din bostadsadress blir inte din beställning giltig. Tastefulstyle förbehåller sig även rätten att i enskilda fall neka beställning.

Tastefulstyle strävar efter att återgivningen av produkterna på Webbplatsen ska vara så nära verkligheten som möjligt. Tastefulstyle kan dock inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende, t.ex. kan Tastefulstyle inte garantera att de proportioner och färger som visas på Webbplatsen exakt återger de proportioner och färger som plaggen har i verkligheten. Hur färgerna återges beror t.ex. på din skärm, ditt grafikkort och inställningar i din dator.


Priser

Priserna på Webbplatsen är angivna i svenska kronor inklusive 25 procent  svensk moms. Försändelser inom EU är alltid tullfritt. Priserna på varorna anges exklusive frakt- och betalningsavgifter, som i vissa fall tillkommer när beställningen summeras i kassan. Läs även nedan om våra fraktpriser och betalningsavgifter.

Webbplatsen innehåller ett stort antal produkter och det är alltid möjligt att vissa produkter, trots Tastefulstyle ansträngningar, kan vara felaktigt prissatta.  Tastefulstyle kontrollerar priserna som en del av sändningsrutinen till dig


Transportskador

Alla försändelser som skickas från Tastefulstyle till dig är försäkrade av Sutomix AB. Om du upptäcker en skada på paketet när du hämtar det ska du reklamera det direkt på utlämningsstället. Om du upptäcker det hemma innan du öppnar det skall kontakta kundservice omgående. Transportskadade varor ersätts kostnadsfritt av Tastefulstyle.


Personuppgifter

Alla uppgifter och all information som du lämnar till Tastefulstyle när du genomför en beställning är till för kundrelationen mellan dig och Tastefulstyle.  Tastefulstyle arbetar för att din integritet skall vara bibehållen på Internet. Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med PUL (personuppgiftslagen).


Länkar

Webbplatsen kan innehålla länkar till andra webbplatser som inte står under Tastefulstyle kontroll. Tastefulstyle ansvarar inte för integritetsskydd eller innehåll på dessa webbplatser utan tillhandahåller länkarna för att underlätta för våra besökare att hitta mer information inom specifika områden.


Force Majeure

Vid händelse av krig, krigsliknande händelse, inbördeskrig, revolution, uppror, myndighetsåtgärd, strejk, lockout, blockad, naturkatastrof eller liknande händelse, kommer Sutomix AB att kunna tillämpa sig av force majeure. Detta betyder att detta avtal inte behöver uppfyllas fullt ut. Om detta inträffar kommer vi att försöka underrätta kunden om detta. Vid eventuell tvist följer vi naturligtvis Allmänna Reklamationsnämndens beslut.


Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om att webbplatsen innehåller cookies, vad dessa används till och hur cookies kan undvikas.

På tastefulstyle.se och tillhörande domäner används permanenta cookies för bästa funktionalitet.

Vad används cookies till?

En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information. Cookies används av rent tekniska skäl för webbplatsens funktionalitet, till exempel för inloggning, navigering och formulärhantering. Det finns två sorters cookies, en sort som sparar en fil permanent på din dator och en annan sort som sparas temporärt under tiden du befinner dig på webbplatsen.

Hur kan du undvika cookies?

Om du inte vill tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av det i din webbläsares inställningar (se din webbläsares instruktion, tillvägagångssättet varierar beroende på vilken webbläsare du har). Det innebär dock att funktionaliteten på webbplatsen begränsas.


Immateriella rättigheter

Innehållet på Webbplatsen är skyddat av upphovsrätt som tillhör Tastefulstyle. Samtliga varumärken är registrerade varumärken. Fotografier på Webbplatsen får inte kopieras.


Service

Vi strävar efter att hålla nere våra omkostnader för att på så sätt kunna erbjuda konkurrenskraftiga priser på våra produkter. Detta innebär bl a att vi inte har någon telefonsupport. Vi hanterar all kundservice via e-post (info@tastefulstyle.se). Vårt mål är att svara på all e-post inom 24 timmar på vardagar. Använd gärna kontaktformuläret på webbsidan


Ångerköp

Vi på Tastefulstyle vill självklart att du ska vara nöjd med dina kläder du beställer hos oss. Därför erbjuder vi alla våra kunder öppet köp i 14 dagar från att du hämtat ut ditt paket. Vid rea gäller även 14 dagars öppet köp.

Du får naturligtvis prova varorna men vid retur måste varan komma tillbaka oanvänd, tillsammans med etiketter och märkningar och i sin originalförpackning. Vid köp av förbrukningsartiklar godkänns retur endast vid obruten förpackning. Underkläder och badkläder får tas upp ur sin förpackning men inte provas av hygieniska skäl.

Tastefulstyle får göra avdrag för värdeminskning om varan returneras  i sämre skick eller kan betraktas som begagnad.

Ångerrätt avseende icke specialtillverkade produkter utövas mot:

Sutomix AB
Faluvägen 63 c
795 35 Rättvik
Sverige

Konsumenten står för returkostnaden.
Kontaktinformation: info@tastefulstyle.se


Byten

Om du vill byta en vara så returnerar du varan. Fyll i den bifogade retursedeln och lämna med den i returen. Använd den bifogade returetiketten. Paketet lämnas sedan in hos närmaste DHL ombud (service point) för retur till oss. Beställ därefter en ny vara på tastefulstyle.se

Hanteringen tar vanligtvis 2 – 4 vardagar innan vi har mottagit och hanterat din retur.

I samband med att din retur kommer tillbaka till oss återbetalar vi hela beloppet för ditt ursprungsköp. Vid byte står Tastefulstyle för returfrakten.


Retur

Fyll i den bifogade retursedeln och lämna med den i returen. Använd den bifogade returetiketten. Paketet lämnas sedan in hos närmaste DHL ombud (service point) för retur till oss. Hanteringen tar vanligtvis 2 – 4 vardagar innan vi har mottagit och hanterat din retur.

Kom ihåg att alltid ta ett kvitto på din retur när du har lämnat in den hos ombudet. Ifall ditt paket skulle komma bort så behöver du kunna uppvisa kvitto att paketet är inlämnat.

Vi behandlar din retur omgående när vi får tillbaka den till vårt lager. Du får ett mail som bekräftar att vi har mottagit din retur. Om du inte får något e-mail med bekräftelse inom åtta dagar från det att du returnerade ditt paket – ta kontakt med info@tastefulstyle.se.

Kreditkortsbetalning – du återbetalas till samma kort som köpet gjordes med. Det tar 2-3 bankdagar efter det att vi har erhållit och behandlat din retur innan du får tillbaka pengarna på kontot.

 


Felaktig leverans

Om en vara är skadad eller inte stämmer överens med produkten du beställt var god kontakta vår kundservice så snart du upptäcker felet. I första hand undersöker vi om det är möjligt att reparera felet på varan, Om vi inte kan ersätta varan eller avhjälpa felet får du pengarna tillbaka.

Om paketet är skadat vid uthämtning eller något är förstört var god spara förpackningen och hör av dig till kundservice info@tastefulstyle.se


Reklamation

Maila till  tastefulstyle.se mailar du till info@tastefulstyle.se. Bifoga bild på varan, ungefärligt inköpsdatum och beskriv vad varan har för defekt. Vid retur från kund, som inte avser utövande av ångerrätt, står kunden för risken för skador som kan uppstå vid transporten. Vid eventuell tvist hänvisar  Tastefulstyle till ARN (Allmänna Reklamationsnämnden) och Tastefulstyle följer alltid deras rekommendationer.

Om varan är felaktig står Tastefulstyle för returfrakten samt för eventuell frakt för leverans av ny ersättningsvara. Om du skickar tillbaka varan på annat sätt än med den bifogade returfraktsedeln ersätter vi dig med 39 kr.


Kontakt

Tastefulstyle mailservice
info@tastefulstyle.se


Leverans

För ej utlösta paket debiterar vi dig 299kr för uppkomna kostnader. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit DHL-ombudet.

När din beställning lämnas över till din lokala transportör får du automatiskt ett e-mail från oss med spårlänk.


Fraktmetoder

I de allra flesta fall så använder vi oss av DHL men är beställningen exp machettknappar så skickas de med Postnord.


Allmänt om PayEx

PayEx – Nordens främsta expert på betalningar, med skräddarsydda lösningar för handel i flera nordiska länder.
PayEx erbjuder betallösningar för internet-, mobil- och fysisk handel samt administrativa tjänster inom fakturering, reskontrahantering och inkasso, men  även finansiella tjänster som factoring, delbetalning och lån.

Vi använder PayEx som betalningsväxel. Tjänsten är säker och certifierad enligt PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Secure Socket Layer (SSL) skapar en säker och krypterad förbindelse mellan din dator och PayEx betalningsserver. All överföring sker tryggt utan att obehöriga kan komma åt någon information. Vi lagrar heller aldrig några konto- eller kortuppgifter.


Kortbetalning

I samarbete med PayEx erbjuder vi kortbetalningar med VISA, Master Card, Maestro, AMEX, Diners Club, Finax Card, Ikano Bank och Eurocard.

PayEx krypterar all känslig kortdata så att ingen obehörig får tillgång till uppgifterna.

Vid köp fyller du i kortnummer, giltighetstid och CVC-kod hos PayEx. Du kan också komma att behöva verifiera ditt kortköp hos din kortutgivare med Verified by VISA eller MasterCard SecureCode.

 


Faktura

I samarbete med PayEx erbjuder vi betalning mot faktura som skickas till din folkbokföringsadress med 14 dagars betalningsvillkor från och med att ordern är expedierad.

Information om personuppgifter och kreditprövning

Insamling av personuppgifter och kreditprövning är en förutsättning för vi ska kunna behandla önskemål om betalning på kredit. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Tas en kreditupplysning kommer en kopia att skickas till dig per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Vi kommer att lämna de personuppgifter som inhämtas i samband med köp till PayEx, 621 88 Visby, som behandlar personuppgifter i syfte att utföra identifikation och kreditkontroll, för fakturering och annan hantering som är knuten till fordran, samt för statistik- och analysändamål exempelvis för att undvika bedrägerier, för att utveckla nya produkter och för beslutsstöd vid inkasso. Uppgifterna kan lämnas ut till underleverantörer och till myndigheter och annan som har rätt till uppgifterna enligt lag. Uppgifterna kan också användas för marknadsföring av PayEx produkter, via brev, e-post eller på annat sätt, om du inte skriftligen anmäler till PayEx att du inte samtycker till detta på den adress som PayEx anvisar.

Information om överlåtelse

”Fordran kommer att överlåtas till PayEx Sverige AB, 556735- 5671, S:t Hansplan 1, 621 88 Visby. Betalning med befriande verkan kan därför bara ske till PayEx på det konto som PayEx anvisar”.

Leveransvillkor

Leverans sker till din folkbokföringsadress.

Betalningsvillkor

Faktureringsavgift tas ut med följande belopp: 29 SEK. Faktura ska betalas så att den är mottagaren till handa senast 14 dagar efter fakturadatum. Vid försenad eller utebliven betalning tillkommer dröjsmålsränta med gällande reporänta + 19,00%, dock lägst 20 % samt ersättning för skriftlig betalningspåminnelse med det belopp som anges i lag (1981:739) om ersättning för inkassokostnader mm eller motsvarande lag som ersätter denna”.


Delbetala

I samarbete med PayEx erbjuder vi delbetalning.  Alla dina inköp med PayEx Delbetala som betalsätt samlas på ett konto som aviseras månadsvis.

Information om personuppgifter och kreditprövning

Insamling av personuppgifter och kreditprövning är en förutsättning för vi ska kunna behandla önskemål om betalning på kredit. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Tas en kreditupplysning kommer en kopia att skickas till dig per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Vi kommer att lämna de personuppgifter som inhämtas i samband med köp till PayEx, 621 88 Visby, som behandlar personuppgifter i syfte att utföra identifikation och kreditkontroll, för fakturering och annan hantering som är knuten till fordran, samt för statistik- och analysändamål exempelvis för att undvika bedrägerier, för att utveckla nya produkter och för beslutsstöd vid inkasso. Uppgifterna kan lämnas ut till underleverantörer och till myndigheter och annan som har rätt till uppgifterna enligt lag. Uppgifterna kan också användas för marknadsföring av PayEx produkter, via brev, e-post eller på annat sätt, om du inte skriftligen anmäler till PayEx att du inte samtycker till detta på den adress som PayEx anvisar.

Information om överlåtelse

”Fordran kommer att överlåtas till PayEx Sverige AB, 556735- 5671, S:t Hansplan 1, 621 88 Visby. Betalning med befriande verkan kan därför bara ske till PayEx på det konto som PayEx anvisar”.

Vill du delbetala dina inköp och blir godkänd vid kreditprövning får du ett avtal om kontokredit med PayEx Sverige AB, 556735-5671, S:t Hansplan 1, 621 88 Visby. När du öppnar kontokrediten fastställs en övre kreditgräns som motsvarar ditt första inköp. Efter hand som du betalar din tidigare skuld kan du lägga till nya inköp upp till den övre kreditgränsen. Kreditgränsen kan höjas efter särskild överenskommelse och ny kreditprövning.

Leveransvillkor

Leverans sker till din folkbokföringsadress.

Betalningsvillkor

Alla dina inköp som du väljer att delbetala samlas på ett konto som aviseras månadsvis. Lägsta belopp att betala per månad är för närvarande 1/20 av utnyttjad kredit, dock lägst 100 kronor. Du ska också betala ränta på obetald kredit med gällande reporänta + 17,00% per år, dock lägst 18,00 % per år och aviavgift med för närvarande 29 kronor per avi. Exempel effektiv ränta: Om ett kreditbelopp på 10 000 kronor avbetalas på 12 månader, där räntan är 18,00% per år på utestående kreditbelopp och aviavgiften 29 kronor per avi, blir den effektiva räntan 26,88 %.”

Här hittar du allmänna vilkor för PayEx Delbetala. http://payex.se/media/619251/allmaenna-villkor-foer-payex-delbetala_161129.pdf

Här hittar du PayEx Delbetala konsumentkreditinformation. http://payex.se/media/619252/payex-delbetala-standardiserad-europeisk-konsumentinformation-ver-161129.pdf


Reklamation

Du har rätt att reklamera en vara i tre år. Felet ska anmälas snarast eller så snart felet borde ha upptäckts. Att anmäla fel i varan inom två (2) månader anses alltid inom skälig tid. Handlaren måste bevisa i det fall felet inte varit ursprungligt de sex (6) första månaderna, därefter är det konsumenten som måste bevisa att felet varit där från början eller beror på ett produktionsfel. Du måste lämna meddelande om att varan är felaktig och hur den är felaktig eller att det föreligger dröjsmål på ett ändamålsenligt sätt. Vi har alltid rätt att laga eller omleverera en vara utan att behöva motivera detta. Många ärende kan lösas genom bilder till kundtjänst, behöver Tastefulstyle varan i retur kommer Tastefulstyle förse konsumenten med en retursedel och stå för returfrakten